Estes obradoiros foron concibidos como unha oportunidade de achegar á mocidade os nosos autores e autoras e á súa obra, o que fará que coñezan a realidade cultural do país.
A impartición dun total de 30 obradoiros no ensino permitiu que entre 500 e 600 mozos e mozas, pertencentes ás diferentes etapas educativas do ensino obrigatorio e posobrigatorio –primaria, secundaria e bacharelato-, puideran compartir unha experiencia única de descuberta literaria, tendo como guía teórico e práctico un escritor ou escritora destacados de entre o panorama literario en galego actual. E todo isto ao longo de cinco sesións semanais de dúas horas continuadas e para cuxa organización a AELG contou sempre cun/cunha profesional no centro, que actuou como coordinador/a ou responsábel da actividade nese colexio ou instituto.
OBXECTIVOS QUE SE DESENVOLVERON
Crear espazos para contar, escoitar, fabular, inventar, imaxinar...
Fomentar nos máis pequenos o gusto pola lectura, compañeira inseparábel da escrita e fonte da que se nutre, como medio de apreixar o mundo, de coñecelo, de entrar noutras vidas e sentirse reflectido noutras experiencias.
Espertar o amor polas palabras, pola súa maxia, que reflicten o mundo e alimentan a fantasía, recrean realidades e teñen o poder da transformación.
Coa presenza de autores, transmitir a experiencia, co ser posto en xogo, coa paixón de facer aquilo que non se pode evitar como é o acto de crear, afondando nos motivos que alimentan a súa obra.
Proporcionar estratexias básicas para a escrita, destacando que para escribir hai que desenvolver a capacidade de observación, no propio interior e na relación que mantemos coa realidade circundante.
Recoñecer as propiedades esenciais que reúne un texto escrito (corrección, adecuación, coherencia e cohesión) e aplicalas na composición dos textos propios.
Mellorar o proceso cognitivo da lectura para unha correcta interpretación textual.
Desenvolver actitudes positivas a respecto da elaboración de borradores, así como da súa redacción e mellora.
Afondar no coñecemento interno e no dominio máis rico posíbel do idioma.
Utilizar con fluidez recursos básicos da expresión escrita como a puntuación, o estilo directo e indirecto, a modalidade oracional e as figuras retóricas máis habituais.
ACTITUDES QUE SE PROMOVERON
Valoración do feito literario como produto lingüístico, estético e sociocultural.
Afección pola lectura de textos literarios de diferentes xéneros e épocas, utilizando criterios propios de selección, interpretación e valoración.
Interese polo uso das bibliotecas e respecto polas normas que rexen a súa utilización.
Interese e gusto por transmitir as propias ideas, experiencias e sentimentos a través da creación literaria propia, explotando as posibilidades expresivas, estéticas e lúdicas da lingua.
Valoración crítica dos factores políticos, económicos e sociolingüísticos que condicionaron a evolución da literatura galega.
Respecto e valoración ante as producións literarias propias e alleas.
Interese por expresar as propias ideas, sentimentos e fantasías mediante diferentes formas literarias.
Os centros foron os seguintes:
|
Centro |
Concello |
1 |
IES Lucus Augusti |
Lugo |
2 e 3 |
2 Grupos de nenos de Altas Capacidades |
Santiago, procedentes de toda Galiza |
4 |
Ceip Pío XII |
Santiago |
5 |
IES A Pinguela |
Monforte de Lemos |
6 |
CEIP Ramón Cabanillas |
Santiago de Compostela |
7 |
CEIP Eladia-Mariño |
Cabanas |
8 |
CEIP de Cedeira |
Redondela |
9 |
CEIP Cruceiro |
Sanxenxo |
10 |
CEIP de Tenorio |
Cotobade |
11 |
CEIP Labarta Pose |
Zas |
12 |
IES David Buján |
Cambre |
13 |
CPI Monte Caxado |
As Pontes |
14 |
CEIP Parada-Campañó |
Pontevedra |
15 |
IES Camilo José Cela |
Padrón |
16 |
CEIP Unión Mugardesa |
Mugardos |
17 |
CEIP Rosalía de Castro |
A Coruña |
18 |
CPI Laureano Prieto |
A Gudiña |
19 |
CEIP San Xoán de Filgueira |
Ferrol |
20 |
CEIP de Monseivane |
Vilalba |
21 |
IES A Paralaia |
Moaña |
22 |
CEIP de Baño-Xanza |
Valga |
23 |
CEIP Xosé Fdez. López |
O Porriño |
24 |
CEP Carlos Casares |
Salvaterra de Miño |
25 |
Ceip de Carnota |
Carnota |
26 |
IES Sanxillao |
Lugo |
27 |
CEIP Víctor Sáenz |
Mazaricos |
28 |
CEIP Praia Xardín |
Boiro |
29 |
IES Pedra da Auga |
Ponteareas |
30 |
CEIP de Bandeira |
Silleda |